torsdag 22 december 2011

Störningar hit och störningar dit.....

Ok jag har många störningar...ätstörning tex är en av dem....japp så är det ...i dag kan jag hantera detta någorlunda men den finns har  funnits 25...Varför har jag fått det...ingen aning...hah hah...det kanske var Lehtolan Täti som tvingade mig att äta...Lehtolan täti var läskig dam som var min dagmamma ett tag...när det var dags att äta ställde hon fram en stor skål äcklig soppa..med stora fläskbitar i...jag var liten och nätt ..åt inte mycket...men jag skulle minsan äta allt...varje gång när det var mat så gömde jag mig unden sängen....men jag behövde inte gå där så länge...mamma tyckte nog inte att hon var så trevlig...nej jag tror inte Lehtolan täti var orsaken.
Jag fick mitt första barn Julia när jag var 18år...innan vägde jag 62-63 kg normalvikt men blev jättesmal efter jag fick henne.....50kg....där började det...folk kommenterade mitt utseende...oooo...vad snygg du har blivit...du var ju mullig förut...jag fattade ingentig...jag mullig..62kg???Kan säga att tidigare hade jag aldrig bantat eller ens tänkt på  vad jag åt....kan säga att gillade min kropp och hade faktiskt inga komplex alls...kunde äta allt utan att ha dåligt samvete...
Plötslig blev jag livrädd att bli så där "tjock igen". Jag som har tränat hela mitt liv ...började träna så där manisk..75minuter pass på morgonen...milen på kvällen...vad jag åt..en banan..lite Keso..godis bit då och då...japp jag har gått och pratat med någon om detta....och kan i dag hantera min "kompis" så finns hon där ...hon lämnar mig inte....att äta..utan dåligt samvete...eller låta bli träna är omöjlighet för mig...och det är jag ledsen för...så är det för många..och tyvärr tidningar och tv gör inte detta bättre...min ideal har dock ändras på äldre dag...jag gillar starka kroppar inte för spinkiga....
Jag har aldrig hållit på att hetsäta eller kräkits när jag har ätit efteråt....nej jag har bara ätit extrem lite och tränat mycket.
Detta ämne är så aktuell..och jag vill påminna alla att man måste ibland tänka sig för när man kommenterar någons utseende..det kan vara extremt känsligt eller helt fel läge.....kan säga att jag fick total panik när jag mötte min gamla chef på Wallmans salonger några års sen.....han sa till mig..."vad fin du är nu när du inte är så där spinkig och smal"........jag hörde helt annat...jag är tjock...tjock...jag åkte hem...han förstörde hela min kväll...det var ju komplimang men för mig det värsta man kan höra....så så är det..alla har vi våra demoner..kompisar...som Hanna sa till..du vill nog ha din kompis kvar annars bli det tråkigt...hah..hah mycket möjligt..men skulle nog vilja äta KING SIZE meal,godis,glass,rostmackor,kladdkaka,tacos,utan att ha dåligt samvete..jag tror att allt smakar godare då. På bilden när jag vägde bara 47kg...ser ut som en gammal tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar